Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/9304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFranca, Maíra Albuquerque Penna-
dc.contributor.authorFoguel, Miguel Nathan-
dc.contributor.authorCosta, Joana Simões de Melo-
dc.contributor.authorAlmeida, Rita K.-
dc.coverage.spatialBrasilpt_BR
dc.coverage.temporal1995-2015pt_BR
dc.date.accessioned2019-09-23T18:43:05Z-
dc.date.available2019-09-23T18:43:05Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/9304-
dc.description.abstractOne of the main concerns with youths is the nem-nems, which correspond to the group of youths that are not investing in their productive skills through the activities of either studying or working. This study analyzes data from National Household Sample Survey (Pesquisa Nacional por Amostra de Domicílios – PNAD), 1995-2015, to describe youth condition according to 4 categories: only study, only work, study and work, and nem-nem. An age-period-cohort model is considered to capture the influence of these factors on work/study decision trends. The year effects indicated that the decision to only work is pro-cyclical (i.e., tend to co-move with the economy), while that of being nem-nem or only studying are anti-cyclical. The results also showed that younger cohorts have higher proclivity to study and lower propensities to work and to be in the nem-nem condition.pt_BR
dc.language.isoen-USpt_BR
dc.publisherInstituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea)pt_BR
dc.titleProductivity and youth engagement in Brazil : assessing schooling and labor market decisionspt_BR
dc.title.alternativeDiscussion Paper 242 : Productivity and youth engagement in Brazil : assessing schooling and labor market decisionspt_BR
dc.title.alternativeProdutividade e engajamento de jovens no Brasil : avaliação da escola e decisões de mercado de trabalhopt_BR
dc.typeDiscussion Paperpt_BR
dc.rights.holderInstituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea)pt_BR
dc.source.urlsourcehttp://www.ipea.gov.brpt_BR
dc.location.countryBRpt_BR
dc.description.physical36 p. : il.pt_BR
dc.subject.vcipeaIPEA::Demografia. População::Composição da População::Distribuição Etária::Juventudept_BR
dc.subject.vcipeaIPEA::Demografia. População::Composição da População::Distribuição Etária::Jovens que não Frequentam a Escolapt_BR
dc.subject.vcipeaIPEA::Trabalho::Recursos Humanos::Trabalho - Geral::Trabalhopt_BR
dc.rights.licenseReproduction of this text and the data it contains is allowed as long as the source is cited. Reproductions for commercial purposes are prohibited.pt_BR
dc.subject.keywordJuventudept_BR
dc.subject.keywordNem-nempt_BR
dc.subject.keywordAnálise Idade-Períodopt_BR
ipea.description.objectiveCaracterizar os padrões de uso do tempo entre trabalho e estudo entre jovens no Brasil no período 1995-2015; e descobrir a importância relativa de um conjunto de fatores próximos que estão por trás dos padrões do uso do tempo dos jovens nas últimas duas décadas.pt_BR
ipea.description.methodologyMétodo de estimação (Deaton and Paxson - 1994)pt_BR
ipea.description.additionalinformationSérie monográfica: Discussion Paper ; 242pt_BR
ipea.description.additionalinformationPossui referências bibliográficaspt_BR
ipea.description.additionalinformationPossui apêndicept_BR
ipea.access.typeAcesso Abertopt_BR
ipea.rights.typeLicença Comumpt_BR
ipea.researchfieldsN/Apt_BR
ipea.classificationEducaçãopt_BR
ipea.classificationEmprego. Trabalhopt_BR
Appears in Collections:Educação: Livros
Emprego. Trabalho: Livros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_242.pdf2.01 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
DP_242_sumex.pdf46.71 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.