Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/14935
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSmidt, Lea
dc.date.accessioned2024-10-03T23:49:17Z-
dc.date.available2024-10-03T23:49:17Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/14935-
dc.description.abstract"Gender inequality in education is a strong predictor for child health deprivation across countries. Household-level studies seem to corroborate cross-national research: they find a link between mothers’ education and child health outcomes. Yet authors disagree on whether education is a proxy for a woman’s economic capacity, her abilities or her status. Further, previous studies disregard the fact that the effect of maternal education may depend on the level of paternal education. For example, a mother’s level of education may only decrease her child’s vulnerability if it is at least equal to her partner’s education." (...)en
dc.description.abstract"A desigualdade de gênero na educação é um forte preditor para a privação da saúde infantil. Estudos no âmbito de agregados familiares parecem corroborar pesquisas comparativas entre países: encontram ligações entre a educação das mães e os resultados de saúde de seus filhos. Entretanto, não há consenso entre os autores sobre se educação é uma variável substituível para a capacidade econômica de uma mulher, suas habilidades ou seu status. Ademais, estudos anteriores não levam em consideração o fato de que a educação materna pode depender do nível de educação paterna. Por exemplo, o nível de educação de uma mãe seria capaz de reduzir a vulnerabilidade de seu filho somente se fosse ao menos igual à educação de seu parceiro". (...)pt-br
dc.language.isoen
dc.titleEducation, cooperative conflicts and child malnutrition—a gender-sensitive analysis of the determinants of wasting in Sudanen
dc.title.alternativeالتعليم والنزاعات التعاونية وسوء التغذية لدى الأطفال - تحليل لمحددات الهزال في السودان من منظور مراعي لنوع الجنسar
dc.title.alternativeBildung, kooperative Konflikte und Mangelernährung bei Kindern — eine geschlechtersensible Analyse der Einflussfaktoren von wasting im Sudande
dc.title.alternativeÉducation, conflits et malnutrition infantile : analyse sexospécifique des déterminants de la dénutrition au Soudanfr
dc.title.alternativeEducação, conflitos cooperativos e subnutrição infantil — uma análise sensível ao gênero dos determinantes da desnutrição no Sudãopt-br
dc.typeOne Pager
dc.rights.holderInternational Policy Centre for Inclusive Growth
dc.rights.holderUnited Nations Development Programme
dc.location.countryBrasil
dc.description.physical1 p.
dc.rights.typeLicença total exclusiva
dc.rights.licenseO texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
dc.subject.keywordEducation
dc.subject.keywordcooperative
dc.subject.keywordconflicts
dc.subject.keywordchild
dc.subject.keywordmalnutrition
dc.subject.keywordgender-sensitive
dc.subject.keywordanalysis
dc.subject.keyworddeterminants
dc.subject.keywordwasting
dc.subject.keywordSudan
ipea.access.typeAcesso Aberto
ipea.researchfieldsN/A
ipea.classificationCooperação Internacional. Relações Internacionais
ipea.classificationEducação
ipea.classificationSaúde
Appears in Collections:Publicações do IPC-IG



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.