Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15054
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Chitolina, Lia | |
dc.contributor.author | Foguel, Miguel Nathan | |
dc.contributor.author | Menezes-Filho, Naercio | |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T23:50:27Z | - |
dc.date.available | 2024-10-03T23:50:27Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15054 | - |
dc.description.abstract | Conditional Cash Transfer (CCT) programmes have been extensively used by many governments worldwide with the dual purpose of alleviating poverty in the short term and increasing investment in human capital for children from poor families, so that they can achieve better living conditions in the long term. The first goal is usually achieved through the money transfer component of programmes, and the second by making the transfer conditional on certain actions undertaken by beneficiary families, such as prenatal care, child immunisation and school attendance of children and adolescents. Therefore, it is expected that the children of beneficiary families will acquire the necessary skills to escape from poverty in the long term. | en |
dc.description.abstract | Os Programas de Transferência Condicionada de Renda (PTCs) têm sido, amplamente, utilizados por vários governos de todo o mundo, com o objetivo duplo de aliviar a pobreza no curto prazo e aumentar o investimento em capital humano voltado para as crianças de famílias pobres, para que elas possam ter condições de vida a longo prazo. Geralmente, o primeiro objetivo é atingido pelo componente de transferência de renda dos programas; o segundo, fazendo com que a transferência seja condicionada a certas ações tomadas pelas famílias beneficiárias, como consultas de pré-natal, vacinação em dia das crianças e a frequência escolar de crianças e adolescentes. Assim, espera-se que as crianças de famílias beneficiárias adquiriram as habilidades necessárias para sair da pobreza. | pt-br |
dc.language.iso | en | |
dc.title | The Impact of the Expansion of the Programa Bolsa Família on School Attendance | en |
dc.title.alternative | أثر التوسع في برنامج بولسا فاميليا على الحضور بالمدارس | ar |
dc.title.alternative | El impacto de la Ampliación del Programa Bolsa Familia en la Asistencia Escolar | es |
dc.title.alternative | Impact de l’expansion du programme Bolsa Família sur la fréquentation scolaire | fr |
dc.title.alternative | O Impacto da Expansão do Programa Bolsa Família sobre a Frequência Escolar | pt-br |
dc.type | One Pager | |
dc.rights.holder | International Policy Centre for Inclusive Growth | |
dc.rights.holder | United Nations Development Programme | |
dc.location.country | Brasil | |
dc.description.physical | 1 p. | |
dc.rights.type | Licença total exclusiva | |
dc.rights.license | O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas. | |
dc.subject.keyword | Impact | |
dc.subject.keyword | expansion | |
dc.subject.keyword | Programa Bolsa Família | |
dc.subject.keyword | school attendance | |
ipea.access.type | Acesso Aberto | |
ipea.researchfields | N/A | |
ipea.classification | Cooperação Internacional. Relações Internacionais | |
ipea.classification | Desenvolvimento Social | |
ipea.classification | Educação | |
Appears in Collections: | Publicações do IPC-IG |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ar_OP234AR_The_Impact_of_the_Expansion_of_the_Programa_Bolsa_Familia.pdf | 105.97 kB | Adobe PDF | View/Open | |
en_IPCOnePager234.pdf | 219.26 kB | Adobe PDF | View/Open | |
es_OP234SP_El_impacto_de_la_Ampliacion_del_Programa_Bolsa_Familia.pdf | 197.94 kB | Adobe PDF | View/Open | |
fr_OP234FR_Impact_de_l_expansion_du_programme_Bolsa_Familia.pdf | 68.43 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pt-br_IPCOnePager234.pdf | 161.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.