Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15058
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ar_OP437AR_The_market_value_of_public_education.pdf | 148.76 kB | Adobe PDF | View/Open | |
en_OP437_The_market_value_of_public_education.pdf | 57.91 kB | Adobe PDF | View/Open | |
es_OP437ES_El_valor_de_mercado_de_la_educacion_publica.pdf | 59.69 kB | Adobe PDF | View/Open | |
fr_OP437FR_La_valeur_marchande_de_l_enseignement_public.pdf | 56.59 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pt-br_OP437PT_O_valor_de_mercado_da_educacao_publica.pdf | 56.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Title: | The market value of public education |
Other Titles: | القيمة السوقية للتعليم العام El valor de mercado de la educación pública La valeur marchande de l'enseignement public O valor de mercado da educação pública |
Authors: | Soares, Sergei |
Abstract: | "This One Pager is based on a paper that compares three methods to evaluate educational services and their distributive impact. For each method, the total value of public educational services was calculated by level, as well as their impact on income inequality, as measured by the Gini Index and Concentration Coefficient". (...) "Este One Pager é fundamentado em um paper (SOARES, 2019) que compara três métodos para avaliar serviços de educação e seu impacto distributivo. Para cada método, o valor total de serviços educacionais foi calculado por nível, bem como seu impacto na desigualdade de renda, aferido pelos coeficientes Gini e de concentração de renda". (...) |
metadata.dc.rights.holder: | International Policy Centre for Inclusive Growth United Nations Development Programme |
metadata.dc.rights.license: | O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas. |
metadata.dc.type: | One Pager |
Appears in Collections: | Publicações do IPC-IG |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.