Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15105
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
en_IPCOnePager225.pdf364.56 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
pt-br_IPCOnePager225.pdf382.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Title: A Re-examination of the Expected Years of Schooling: What Can It Tell Us?
Other Titles: Um Reexame dos Anos Esperados de Escolaridade: O que Eles Podem nos Dizer?
Authors: Rigotti, José Irineu Rangel
Sawyer, Diana Oya
Souza, Laetícia Rodrigues de
Rodrigues, Clarissa Guimarães
Abstract: Expected Years of Schooling (EYS) is a measure of the number of years of schooling a child at the start of his/her education trajectory is expected to receive, if current rates of enrolment are maintained throughout the child’s life (UNESCO, 2009). It is one of the components of the education indicator in the Human Development Index (HDI) (UNDP, 2010). Among the advantages of using this indicator are that it takes into account both stock and flow dimensions in the school system, and that it does not require standardisation in comparisons involving countries with distinct age profiles. (…)
Os Anos Esperados de Escolaridade (EYS, Expected Years of Schooling) são uma medida do número esperado de anos de escolaridade de uma criança desde o início de sua trajetória educacional, se as taxas atuais de matrícula se mantiverem inalteradas durante toda a vida da criança (UNESCO, 2009). Este é um dos componentes do indicador de educação do Índice de Desenvolvimento Humano (IDH) (PNUD, 2010), e uma das vantagens de sua utilização é que ele considera as dimensões de fluxo e estoque e não requer padronização em comparações envolvendo países com perfis etários distintos.
metadata.dc.rights.holder: International Policy Centre for Inclusive Growth
United Nations Development Programme
metadata.dc.rights.license: O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
metadata.dc.type: One Pager
Appears in Collections:Publicações do IPC-IG



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.