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dc.contributor.authorOliveira, Luís Felipe Batista de
dc.contributor.authorTerra, Rafael
dc.date.accessioned2024-10-03T23:56:20Z-
dc.date.available2024-10-03T23:56:20Z-
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15407-
dc.description.abstract"There are many particularities to public policies required to reduce educational disparities among students. They comprise issues related to infrastructure, remuneration and training of education professionals, debates regarding unifying content at the national level and on forms of public service provision and delivery. While there are many initiatives that focus on all of these aspects, their impacts are not always subject to a causal analysis capable of providing the information necessary to improve these interventions. This One Pager seeks to summarise the evidence found in a larger Working Paper (de Oliveira and Terra 2016) regarding the impact of the extended school days implemented under the 'More Education' programme (Programa Mais Educação—PME), an initiative of the Brazilian federal government. The PME transfers funds directly to educational institutions, which purchase educational materials and fund monitoring grants so that students may take part in extracurricular activities". (…)en
dc.description.abstract"Existem muitas indicações a respeito das políticas públicas necessárias para reduzir disparidades educacionais entre os estudantes. Entre elas, estão questões de infraestrutura, salário e formação dos profissionais de educação, debate a respeito de conteúdos nacionais unificados e formas de provisão e prestação do serviço público. Há, ainda, sugestões acerca do uso do tempo, para que os alunos busquem ampliar seus conhecimentos, relacionamentos e integração escolar. Embora existam muitas iniciativas em todas essas vertentes, nem sempre se verifica o respectivo impacto de maneira causal, a fim de fornecer elementos necessários para o aperfeiçoamento das intervenções. Neste trabalho, serão oferecidas evidências a respeito do impacto da ampliação da jornada escolar, conduzida pelo Programa Mais Educação (PME) do governo federal, em indicadores educacionais. Essa política transfere recursos diretamente para estabelecimentos de ensino que, por sua vez, custeiam material didático e bolsas de monitoria para atividades oferecidas no contraturno". (...)pt-br
dc.language.isoen
dc.titleImpact of school day extension on educational outcomes: evidence from Mais Educação in Brazilen
dc.title.alternativeEfecto de la ampliación de la jornada escolar en los resultados educativos: datos del Programa Más Educación en Brasiles
dc.title.alternativeL'impact du programme brésilien « Mais Educação » sur les indicateurs d'éducationfr
dc.title.alternativeImpacto do Programa Mais Educação em indicadores educacionaispt-br
dc.typeOne Pager
dc.rights.holderInternational Policy Centre for Inclusive Growth
dc.rights.holderUnited Nations Development Programme
dc.location.countryBrasil
dc.description.physical1 p.
dc.rights.typeLicença total exclusiva
dc.rights.licenseO texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
dc.subject.keywordImpact
dc.subject.keywordMore Education Programme
dc.subject.keywordeducational indicator
ipea.access.typeAcesso Aberto
ipea.researchfieldsN/A
ipea.classificationEducação
ipea.classificationDesenvolvimento Social
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