Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15485
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dharmadasa, Harshani | |
dc.contributor.author | Orton, Ian | |
dc.contributor.author | Whitehead, Lauren | |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T23:58:13Z | - |
dc.date.available | 2024-10-03T23:58:13Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15485 | - |
dc.description.abstract | "With the recent adoption of the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs), eradicating extreme poverty presents a major challenge for governments worldwide. Despite recent progress, 902 million people remain in extreme poverty. To attain the right to social protection for people living in extreme poverty and, simultaneously, SDG Goal 1, it will be necessary to lift them above the international extreme poverty line of USD1.90/day. It is necessary to implement holistic, complementary and assessed interventions that support the realisation of national social protection floor initiatives (SPF-I) and other human rights. We argue that the 'Graduation' approach, which aims to equip the poorest of the poor with the tools, livelihoods and self-confidence to escape extreme poverty after the end of the intervention, is one such approach". (...) | en |
dc.description.abstract | "Com a recente adoção dos Objetivos de Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas (ODS), a eliminação da extrema pobreza representa um desafio significativo para governos em todo mundo. Para garantir o direito à proteção social para pessoas em situação de extrema pobreza e, simultaneamente, alcançar o ODS 1, será necessário elevá-las para além da linha internacional de extrema pobreza, de US$1,90/dia. É de suma importância implementar intervenções holísticas, complementares e bem estudadas para apoiar a realização de iniciativas de proteção social mínimas, além de outros direitos humanos. Defendemos que a abordagem da "Graduação" – que pretende equipar os mais pobres com as ferramentas, meios de subsistência e autoconfiança necessários para escapar da extrema pobreza – é um exemplo desse tipo de intervenção". (...) | pt-br |
dc.language.iso | en | |
dc.title | Mainstreaming Graduation into Social Protection floors | en |
dc.title.alternative | Integrando el modelo de Graduación en pisos de protección social | es |
dc.title.alternative | Intégrer la promotion dans les socles de protection sociale | fr |
dc.title.alternative | Popularização da "Graduação" na base da proteção social | pt-br |
dc.type | One Pager | |
dc.rights.holder | International Policy Centre for Inclusive Growth | |
dc.rights.holder | United Nations Development Programme | |
dc.location.country | Brasil | |
dc.description.physical | 1 p. | |
dc.rights.type | Licença total exclusiva | |
dc.rights.license | O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas. | |
dc.subject.keyword | mainstreaming | |
dc.subject.keyword | graduation | |
dc.subject.keyword | Social Protection | |
ipea.access.type | Acesso Aberto | |
ipea.researchfields | N/A | |
ipea.classification | Desenvolvimento Social | |
ipea.classification | Cooperação Internacional. Relações Internacionais | |
ipea.classification | Previdência. Previdência Social | |
Appears in Collections: | Publicações do IPC-IG |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
en_OP324_Mainstreaming_graduation_into_Social_Protection_floors.pdf | 51.49 kB | Adobe PDF | View/Open | |
es_OP324SP_Integrando_el_modelo_de_graduacion_en_pisos_de_proteccion_social.pdf | 56.08 kB | Adobe PDF | View/Open | |
fr_OP324FR_Integrer_la_promotion_dans_les_socles_de_protection_sociale.pdf | 57.98 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pt-br_OP324PT_Popularizacao_da_Graduacao_na_base_da_protecao_social.pdf | 57.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.