Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15593
Title: Promoting child- and gender-sensitive outcomes in cash transfer programmes: a review of different strategies in programme administration
Other Titles: Promoção de resultados sensíveis ao gênero e às crianças em programas de transferência de renda: uma análise de diferentes estratégias na administração de programas
Authors: Tebaldi, Raquel
Esser, Anne
Davidsen, Anna Davies
Abstract: "Child- and gender-sensitive features of cash transfer programming aim, on the one hand, to improve investment in human capital and thus address the intergenerational cycle of poverty and, on the other hand, to promote women's economic and social empowerment and gender equality. This Policy Research Brief seeks to outline different strategies that have been adopted in programme administration by linking different features of cash transfer programmes (CTPs) with evidence of their child- and gender-sensitive outcomes". (…)
"As características sensíveis ao gênero e às crianças de programas de transferência de renda (PTR) têm o objetivo de, por um lado, melhorar o investimento em capital humano e, portanto, abordar o ciclo intergeracional de pobreza; e, por outro, promover o empoderamento econômico e social das mulheres, bem como a igualdade de gênero. Este Policy Research Brief busca apresentar diversas estratégias que foram adotadas na administração de programas, ligando características diferentes de PTRs com evidências de seus resultados sensíveis ao gênero e às crianças". (...)
metadata.dc.rights.holder: International Policy Centre for Inclusive Growth
United Nations Development Programme
metadata.dc.rights.license: O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
metadata.dc.type: Policy Research Brief
Appears in Collections:Publicações do IPC-IG



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.