Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15647
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Schwengber, Rovane Battaglin | |
dc.contributor.author | Ribeiro, Eduardo Pontual | |
dc.contributor.author | Soares, Fábio Veras | |
dc.contributor.author | Orair, Rodrigo Octávio | |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T00:03:02Z | - |
dc.date.available | 2024-10-04T00:03:02Z | - |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15647 | - |
dc.description.abstract | "Despite the drastic reduction of poverty in Brazil, its incidence and severity is still greater for families living in rural areas, even more so when the head of the household works in agricultural activities. Family farming encompasses 84 per cent of rural establishments in the country yet represents only 24 per cent of total agricultural land. In 2013, for instance, 9 per cent of the people living in rural areas were extremely poor, in contrast to 4 per cent for the entire population. Where the head of the household was considered to work primarily in agriculture, this percentage increased to 11 per cent (Schwengber et al. 2015). Structured demand policies use government resources as a tool to provide a stable market and price benchmarks for family farmer production." (…) | en |
dc.description.abstract | "Apesar da drástica redução da pobreza no Brasil, sua incidência e severidade ainda são maiores entre as famílias que vivem em áreas rurais, ainda mais quando o chefe da família trabalha em atividades agrícolas. A agricultura familiar representa 84 por cento dos empreendimentos rurais no país, embora ocupe apenas 24 por cento das terras agrícolas. Em 2013, por exemplo, 9 por cento das pessoas que viviam em áreas rurais eram extremamente pobres, em contraste com 4 por cento na população geral. Nos casos em que o chefe da família trabalha principalmente na agricultura, esse percentual aumenta para 11 por cento (SCHWENGBER et al., 2015). As políticas de demanda estruturada utilizam os recursos do governo como ferramentas para promover um mercado estável e preços de referência para os produtos da agricultura familiar." (...) | pt-br |
dc.language.iso | en | |
dc.title | Scale of Public Procurement of Food and its Implications for Promoting Inclusive Agricultural Growth | en |
dc.title.alternative | Alcance de los programas públicos de adquisición de alimentos y sus implicaciones para la promoción del crecimiento agrícola inclusivo | es |
dc.title.alternative | L'échelle des achats alimentaires publics et le rôle de ces politiques dans la promotion d'une croissance agricole inclusive | fr |
dc.title.alternative | A Escala da Aquisição Pública de Alimentos e suas Consequências para a Promoção do Crescimento Agrícola Inclusivo | pt-br |
dc.type | One Pager | |
dc.rights.holder | International Policy Centre for Inclusive Growth | |
dc.rights.holder | United Nations Development Programme | |
dc.location.country | Brasil | |
dc.description.physical | 1 p. | |
dc.rights.type | Licença total exclusiva | |
dc.rights.license | O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas. | |
dc.subject.keyword | Scale of Public Procurement | |
dc.subject.keyword | Food | |
dc.subject.keyword | Implications | |
dc.subject.keyword | Inclusive Agricultural Growth | |
ipea.access.type | Acesso Aberto | |
ipea.researchfields | N/A | |
ipea.classification | Agricultura, Pecuária e Pesca | |
ipea.classification | Administração Pública. Governo. Estado | |
ipea.classification | Desenvolvimento Social | |
ipea.classification | Comércio Interno | |
Appears in Collections: | Publicações do IPC-IG |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.