Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15647
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSchwengber, Rovane Battaglin
dc.contributor.authorRibeiro, Eduardo Pontual
dc.contributor.authorSoares, Fábio Veras
dc.contributor.authorOrair, Rodrigo Octávio
dc.date.accessioned2024-10-04T00:03:02Z-
dc.date.available2024-10-04T00:03:02Z-
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15647-
dc.description.abstract"Despite the drastic reduction of poverty in Brazil, its incidence and severity is still greater for families living in rural areas, even more so when the head of the household works in agricultural activities. Family farming encompasses 84 per cent of rural establishments in the country yet represents only 24 per cent of total agricultural land. In 2013, for instance, 9 per cent of the people living in rural areas were extremely poor, in contrast to 4 per cent for the entire population. Where the head of the household was considered to work primarily in agriculture, this percentage increased to 11 per cent (Schwengber et al. 2015). Structured demand policies use government resources as a tool to provide a stable market and price benchmarks for family farmer production." (…)en
dc.description.abstract"Apesar da drástica redução da pobreza no Brasil, sua incidência e severidade ainda são maiores entre as famílias que vivem em áreas rurais, ainda mais quando o chefe da família trabalha em atividades agrícolas. A agricultura familiar representa 84 por cento dos empreendimentos rurais no país, embora ocupe apenas 24 por cento das terras agrícolas. Em 2013, por exemplo, 9 por cento das pessoas que viviam em áreas rurais eram extremamente pobres, em contraste com 4 por cento na população geral. Nos casos em que o chefe da família trabalha principalmente na agricultura, esse percentual aumenta para 11 por cento (SCHWENGBER et al., 2015). As políticas de demanda estruturada utilizam os recursos do governo como ferramentas para promover um mercado estável e preços de referência para os produtos da agricultura familiar." (...)pt-br
dc.language.isoen
dc.titleScale of Public Procurement of Food and its Implications for Promoting Inclusive Agricultural Growthen
dc.title.alternativeAlcance de los programas públicos de adquisición de alimentos y sus implicaciones para la promoción del crecimiento agrícola inclusivoes
dc.title.alternativeL'échelle des achats alimentaires publics et le rôle de ces politiques dans la promotion d'une croissance agricole inclusivefr
dc.title.alternativeA Escala da Aquisição Pública de Alimentos e suas Consequências para a Promoção do Crescimento Agrícola Inclusivopt-br
dc.typeOne Pager
dc.rights.holderInternational Policy Centre for Inclusive Growth
dc.rights.holderUnited Nations Development Programme
dc.location.countryBrasil
dc.description.physical1 p.
dc.rights.typeLicença total exclusiva
dc.rights.licenseO texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
dc.subject.keywordScale of Public Procurement
dc.subject.keywordFood
dc.subject.keywordImplications
dc.subject.keywordInclusive Agricultural Growth
ipea.access.typeAcesso Aberto
ipea.researchfieldsN/A
ipea.classificationAgricultura, Pecuária e Pesca
ipea.classificationAdministração Pública. Governo. Estado
ipea.classificationDesenvolvimento Social
ipea.classificationComércio Interno
Appears in Collections:Publicações do IPC-IG



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.