Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15769
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTufani, Claudia
dc.date.accessioned2024-10-04T00:07:16Z-
dc.date.available2024-10-04T00:07:16Z-
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15769-
dc.description.abstract"In 2015 the International Policy Centre for Inclusive Growth (IPC-IG), in partnership with the United Nations Development Programme (UNDP), the Brazilian Ministry of Education (Ministério da Educação—MEC) and Maceió's Bureau of Education (Secretaria Municipal de Educação—SEMED/Maceió), launched a project aimed at reducing illiteracy rates among adults in the city of Maceió. The municipality was chosen because it is the capital of the state of Alagoas, which has the highest adult illiteracy rates in the country (24 per cent). Maceió has a population of almost 1 million people, and its illiteracy rate among adults in 2015 was 8.3 per cent, which is around 0.5 points higher than the national average (Osório et al., forthcoming)". (…)en
dc.description.abstract"Em 2015, o Centro de Políticas para o Crescimento Inclusivo (IPC-IG), em parceria com o Programa das Nações Unidas para o Desenvolvimento (Pnud), o Ministério de Educação (MEC) e a Secretaria de Educação de Maceió (SEMED/Maceió) iniciaram um projeto de pesquisa que teve como intuito fornecer subsídios técnicos para a redução do analfabetismo entre jovens e adultos na capital alagoana. Maceió foi escolhida para receber o Programa Brasil Alfabetizado (PBA) em razão do fato de que o município é a capital do estado cuja taxa de analfabetismo é a maior do país: 24 por cento. Maceió possui uma população de mais de 1 milhão de pessoas, e a taxa de analfabetismo entre os adultos em 2015 era de 8,3 por cento, o que é cerca de 0,5 por cento maior que a taxa nacional de analfabetismo (OSORIO et al., 2016)". (...)pt-br
dc.language.isoen
dc.titleThe Brazilian Adult Literacy Programme: a brief overview and possible areas of researchen
dc.title.alternativeO Programa Brasil Alfabetizado: uma pequena introdução e possíveis áreas de pesquisapt-br
dc.typePolicy Research Brief
dc.rights.holderInternational Policy Centre for Inclusive Growth
dc.rights.holderUnited Nations Development Programme
dc.location.countryBrasil
dc.description.physical4 p. : il.
dc.rights.typeLicença total exclusiva
dc.rights.licenseO texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
dc.subject.keywordBrazilian
dc.subject.keywordAdult
dc.subject.keywordLiteracy
dc.subject.keywordProgramme
dc.subject.keywordbrief
dc.subject.keywordoverview
dc.subject.keywordpossible
dc.subject.keywordareas
dc.subject.keywordresearch
ipea.access.typeAcesso Aberto
ipea.researchfieldsN/A
ipea.classificationEducação
Appears in Collections:Publicações do IPC-IG



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.