Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/15936
Title: Youth and adult literacy and education: a good practice analysis
Other Titles: Alfabetização e educação de jovens e adultos: uma análise de boas práticas
Authors: Moretti, Gianna Alessandra Sanchez
Abstract: "The social, economic, scientific, technological and climate changes of recent decades challenge human development and education. Since education should equip individuals with the necessary tools to deal with these challenges, it is necessary that the content of what is being taught reflects the local context and the interest of the individual. Yet around 774 million young people and adults—two thirds of whom are women—cannot read or write (UNESCO-UIL 2014, 16)". (…)
"As mudanças sociais, econômicas, científicas, tecnológicas e climáticas das últimas décadas constituem um desafio para o desenvolvimento humano e a educação. A educação deve fornecer às pessoas as ferramentas necessárias para lidar com tais desafios. Portanto, é preciso que o conteúdo transmitido reflita o contexto local e os interesses dos indivíduos. Contudo, cerca de 774 milhões de jovens e adultos – dos quais dois terços são mulheres –não sabem ler ou escrever (UNESCO-UIL, 2014, p. 16)". (...)
metadata.dc.rights.holder: International Policy Centre for Inclusive Growth
United Nations Development Programme
metadata.dc.rights.license: O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
metadata.dc.type: Policy Research Brief
Appears in Collections:Publicações do IPC-IG



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.