Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/4923
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarros, Ricardo Paes de-
dc.contributor.authorCorseuil, Carlos Henrique Leite-
dc.contributor.authorBahia, Mônica-
dc.contributor.otherLeite, Phillippe (Colaborador)-
dc.contributor.otherMendonça, Rosane (Colaborador)-
dc.contributor.otherHenriques, Ricardo (Comentários)-
dc.contributor.otherFirpo, Sérgio (Comentários)-
dc.coverage.spatialBrasilpt_BR
dc.date.accessioned2015-10-28T13:31:56Z-
dc.date.available2015-10-28T13:31:56Z-
dc.date.issued2015-01-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/4923-
dc.description.abstractO objetivo deste trabalho é estimar o impacto do aumento do valor das multas pagas aos trabalhadores demitidos na duração do emprego. Este valor foi bastante elevado pela Constituição de 1988. Além de uma simples comparação da duração em períodos anteriores e posteriores à Constituição, são implementadas duas alternativas para estimar o impacto mencionado. A primeira faz uso de um método quase experimental que permite isolar o impacto da regulação do impacto oriundo das transformações macroeconômicas experimentadas pelo Brasil. Este método se baseia em uma divisão da população em dois grupos denominados controle (não afetado pela regulação) e tratamento. O contraste entre a evolução dos dois grupos nos fornece uma estimativa do impacto da regulação. A segunda alternativa se baseia em regressões envolvendo estimativas da duração de emprego bem como um indicador da mudança constitucional controlando por uma série de indicadores macroeconômicos. O coeficiente associado ao indicador da constituição é tomado como uma estimativa do impacto da regulação. Este procedimento também permite checar se os grupos usados como controle atendem os requisitos necessários para desempenhar este papel.pt_BR
dc.language.isoen-USpt_BR
dc.publisherInstituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea)pt_BR
dc.titleLabor market regulations and the duration of employment in Brazilpt_BR
dc.title.alternativeDiscussion Paper 89 : Labor market regulations and the duration of employment in Brazilpt_BR
dc.title.alternativeRegulamentação do mercado de trabalho e a duração do emprego no Brasilpt_BR
dc.typeDiscussion Paperpt_BR
dc.rights.holderInstituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea)pt_BR
dc.source.urlsourcehttp://www.ipea.gov.brpt_BR
dc.location.countryBRpt_BR
dc.description.physical32 p.pt_BR
dc.rights.licenseReproduction of this text and the data it contains is allowed as long as the source is cited. Reproductions for commercial purposes are prohibited.pt_BR
dc.subject.keywordDuração do empregopt_BR
dc.subject.keywordTrabalhadores demitidospt_BR
dc.subject.keywordMultas pagas aos trabalhadorespt_BR
dc.relation.referenceshttp://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/2755pt_BR
ipea.description.additionalinformationSérie monográfica: Discussion Paper ; 89pt_BR
ipea.description.additionalinformationPossui referências bibliográficaspt_BR
ipea.description.additionalinformationSérie: Originally published by Ipea in October 1999 as number 676 of the series Texto para Discussão.pt_BR
ipea.access.typeAcesso Abertopt_BR
ipea.rights.typeLicença Comumpt_BR
ipea.englishdescription.abstractThe objective of the paper is to estimate the impact of an increase of dismissal penalties, implemented by the 1988 Brazilian constitution, on the duration of employment spells. After a simple comparison of estimates of this variable in periods pre and post 1988 we made use of two alternative methods to estimate the impact we are looking for. The first method use control groups in order to separate the impact of underlying changes in the macroeconomic environment from the impact of the constitutional change. Accordingly, we proceed by breaking down the overall population into two groups, the so-called the treatment and control groups and then apply what is known as differences-in-differences methodology. The second method would essentially consist of regressing monthly or yearly estimates for the duration of employment spells on an indicator for the constitutional change, controlling for a set of macroeconomic indicators. The estimated coefficient on this indicator would then be an estimate of the impact of the constitutional change on the hazard rate. This procedure also allow us to test the validity of all control groups on which we base part of our empirical analysis.pt_BR
ipea.researchfieldsN/Apt_BR
ipea.classificationEmprego. Trabalhopt_BR
Appears in Collections:Emprego. Trabalho: Livros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DiscussionPaper_89.pdf292.65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.