Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/8893
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSoares, Sergei Suarez Dillon-
dc.coverage.spatialBrasilpt_BR
dc.date.accessioned2019-01-22T19:40:24Z-
dc.date.available2019-01-22T19:40:24Z-
dc.date.issued2018-10-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/8893-
dc.description.abstractThis article estimates the market value of public education by comparing standardized test scores of students in public and private schools. The idea is to assign to the education of each public school student a market value equivalent to the tuition paid by private school students with similar test score results. The implementation requires an expenditure survey, or other database to provide information on tuitions, and standardized test scores available for both private and public schools. This article uses Brazilian test score data, which are particularly good. The main results are not surprising. Pre-school, primary, and secondary education are all highly progressive government transfers. Furthermore, since their market value is superior to public expenditures in each of these educational levels, they are also welfare enhancing. The flip side is that public higher education is both highly regressive and welfare reducing.pt_BR
dc.language.isoen-USpt_BR
dc.publisherInstituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea)pt_BR
dc.titleThe Market value of public educationpt_BR
dc.title.alternativeDiscussion Paper 236 : The Market value of public educationpt_BR
dc.title.alternativeO Valor de mercado da educação públicapt_BR
dc.typeDiscussion Paperpt_BR
dc.rights.holderInstituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea)pt_BR
dc.source.urlsourcehttp://www.ipea.gov.brpt_BR
dc.location.countryBRpt_BR
dc.description.physical38 p. : il.pt_BR
dc.subject.vcipeaIPEA::Educação. Treinamento::Sistemas Educacionais::Tipos de Educação::Educação Públicapt_BR
dc.subject.vcipeaIPEA::Educação. Treinamento::Sistemas Educacionais::Níveis de Ensino::Ensino Superiorpt_BR
dc.subject.vcipeaIPEA::Educação. Treinamento::Desenvolvimento da Educação. Política Educacional::Financiamento da Educação::Custos de Ensinopt_BR
dc.rights.licenseÉ permitida a reprodução deste texto e dos dados nele contidos, desde que citada a fonte. Reproduções para fins comerciais são proibidas.pt_BR
dc.subject.keywordEducação públicapt_BR
dc.subject.keywordValor da educaçãopt_BR
dc.subject.keywordProficiência educacionalpt_BR
ipea.description.objectiveEstimar o valor de mercado da educação pública com base nos resultados dos testes dos alunos de escolas públicas e privadas.pt_BR
ipea.description.additionalinformationSérie monográfica: Discussion Paper ; 236pt_BR
ipea.description.additionalinformationPossui referências bibliográficaspt_BR
ipea.access.typeAcesso Abertopt_BR
ipea.rights.typeLicença Comumpt_BR
ipea.researchfieldsN/Apt_BR
ipea.classificationEducaçãopt_BR
Appears in Collections:Educação: Livros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DiscussionPaper_236.pdf1.24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
DiscussionPaper_236_sumex.pdf229.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.