Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/8893
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Soares, Sergei Suarez Dillon | - |
dc.coverage.spatial | Brasil | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-01-22T19:40:24Z | - |
dc.date.available | 2019-01-22T19:40:24Z | - |
dc.date.issued | 2018-10 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/8893 | - |
dc.description.abstract | This article estimates the market value of public education by comparing standardized test scores of students in public and private schools. The idea is to assign to the education of each public school student a market value equivalent to the tuition paid by private school students with similar test score results. The implementation requires an expenditure survey, or other database to provide information on tuitions, and standardized test scores available for both private and public schools. This article uses Brazilian test score data, which are particularly good. The main results are not surprising. Pre-school, primary, and secondary education are all highly progressive government transfers. Furthermore, since their market value is superior to public expenditures in each of these educational levels, they are also welfare enhancing. The flip side is that public higher education is both highly regressive and welfare reducing. | pt_BR |
dc.language.iso | en-US | pt_BR |
dc.publisher | Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea) | pt_BR |
dc.title | The Market value of public education | pt_BR |
dc.title.alternative | Discussion Paper 236 : The Market value of public education | pt_BR |
dc.title.alternative | O Valor de mercado da educação pública | pt_BR |
dc.type | Discussion Paper | pt_BR |
dc.rights.holder | Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea) | pt_BR |
dc.source.urlsource | http://www.ipea.gov.br | pt_BR |
dc.location.country | BR | pt_BR |
dc.description.physical | 38 p. : il. | pt_BR |
dc.subject.vcipea | IPEA::Educação. Treinamento::Sistemas Educacionais::Tipos de Educação::Educação Pública | pt_BR |
dc.subject.vcipea | IPEA::Educação. Treinamento::Sistemas Educacionais::Níveis de Ensino::Ensino Superior | pt_BR |
dc.subject.vcipea | IPEA::Educação. Treinamento::Desenvolvimento da Educação. Política Educacional::Financiamento da Educação::Custos de Ensino | pt_BR |
dc.rights.license | É permitida a reprodução deste texto e dos dados nele contidos, desde que citada a fonte. Reproduções para fins comerciais são proibidas. | pt_BR |
dc.subject.keyword | Educação pública | pt_BR |
dc.subject.keyword | Valor da educação | pt_BR |
dc.subject.keyword | Proficiência educacional | pt_BR |
ipea.description.objective | Estimar o valor de mercado da educação pública com base nos resultados dos testes dos alunos de escolas públicas e privadas. | pt_BR |
ipea.description.additionalinformation | Série monográfica: Discussion Paper ; 236 | pt_BR |
ipea.description.additionalinformation | Possui referências bibliográficas | pt_BR |
ipea.access.type | Acesso Aberto | pt_BR |
ipea.rights.type | Licença Comum | pt_BR |
ipea.researchfields | N/A | pt_BR |
ipea.classification | Educação | pt_BR |
Appears in Collections: | Educação: Livros |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DiscussionPaper_236.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open | |
DiscussionPaper_236_sumex.pdf | 229.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.