Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/14919
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCireno, Flavio
dc.contributor.authorSilva, Joana
dc.contributor.authorProença, Rafael
dc.date.accessioned2024-10-03T23:49:12Z-
dc.date.available2024-10-03T23:49:12Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://repositorio.ipea.gov.br/handle/11058/14919-
dc.description.abstractCireno et al. (2013) compare the school performance and progression of recipients and non-recipients of the Programa Bolsa Família (PBF) using administrative data obtained from the Ministry of Education (MEC), specifically the Sistema Presença, which monitors the school attendance of PBF recipients, and the Prova Brasil (results of individual pupils from the 5th to 9th years). This information is cross-referenced to administrative data from the Single Registry of the Ministry of Social Development and Fight against Hunger (MDS). Based on this data set, we analysed data on PBF recipients and non-recipients and assessed how it relates to performance in the Prova Brasil, failure rates, school drop-out rates and age-grade distortion rates.en
dc.description.abstractCireno et al. (2013) compara o desempenho e o percurso escolar de beneficiários e não beneficiários do Programa Bolsa Família (PBF), usando dados administrativos do Ministério da Educação (MEC) do Sistema Presença, que monitora a frequência escolar de beneficiários do Bolsa Família, e da Prova Brasil (resultados por estudante do 5º e 9º anos), cruzados com dados administrativos do Ministério do Desenvolvimento Social e Combate à Fome (MDS) extraídos do Cadastro Único para Programas Sociais do Governo Federal (Cadastro Único). A partir desse cruzamento, foi analisada a associação entre ser ou não beneficiário do Programa Bolsa Família, o desempenho na Prova Brasil, a reprovação, o abandono escolar e a distorção idade–série.pt-br
dc.language.isoen
dc.titleConditionalities, School Performance and Progression of Bolsa Família Programme Recipientsen
dc.title.alternativeالمشروطية ودورها في الأداء والتقدم المدرسي للمستفيدين من برنامج بولسا فاميلياar
dc.title.alternativeCondicionalidades, Desempeño y Avance Escolar de los Beneficiarios del Programa Bolsa Familiaes
dc.title.alternativeConditionnalités, résultats scolaires et progression des bénéficiaires du programme Bolsa Familiafr
dc.title.alternativeCondicionalidades, Desempenho e Percurso Escolar de Beneficiários do Programa Bolsa Famíliapt-br
dc.typeOne Pager
dc.rights.holderInternational Policy Centre for Inclusive Growth
dc.rights.holderUnited Nations Development Programme
dc.location.countryBrasil
dc.description.physical1 p.
dc.rights.typeLicença total exclusiva
dc.rights.licenseO texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
dc.subject.keywordConditionalities
dc.subject.keywordSchool Performance and Progression of Bolsa Família Programme Recipients
ipea.access.typeAcesso Aberto
ipea.researchfieldsN/A
ipea.classificationDesenvolvimento Social
ipea.classificationEducação
Appears in Collections:Publicações do IPC-IG

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ar_IPCOnePager241.pdf1.49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
en_IPCOnePager241.pdf571.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
es_IPCOnePager241.pdf570.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
fr_IPCOnePager241.pdf349.84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
pt-br_IPCOnePager241.pdf179.38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.