Publicação: A Re-examination of the Expected Years of Schooling: What Can It Tell US?
Carregando...
Paginação
Primeira página
Última página
Data
Data de publicação
Data da Série
Data do evento
Data
Data de defesa
Data
Edição
Idioma
eng
Cobertura espacial
Cobertura temporal
País
Brasil
organization.page.location.country
Tipo de evento
Tipo
Grau Acadêmico
Fonte original
ISBN
ISSN
DOI
dARK
item.page.project.ID
item.page.project.productID
Detentor dos direitos autorais
International Policy Centre for Inclusive Growth
United Nations Development Programme
United Nations Development Programme
Acesso à informação
Acesso Aberto
Termos de uso
O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.
Titulo alternativo
item.page.organization.alternative
Variações no nome completo
Orientador(a)
Editor(a)
Organizador(a)
Coordenador(a)
item.page.organization.manager
Outras autorias
Palestrante/Mediador(a)/Debatedor(a)
Coodenador do Projeto
Resumo
Expected Years of Schooling (EYS), one of the components of the education indicator in the Human Development Index (HDI) (UNDP, 2010), is a measure of the number of years of schooling a child at the start of his or her education is expected to receive, if current rates of enrolment are maintained throughout the child’s life (UNESCO, 2009). The advantages of using this indicator are that it represents a measure that takes into account both stock and flow dimensions in the school system and is easy to calculate and does not require standardisation in comparisons involving countries with distinct age structures. (…)
