Publicação:
A Substitute for Substitution: Bolsa Família’s Effects on the Combination of Work and School for Children and Adolescents Aged 10–18

Carregando...
Imagem de Miniatura

Paginação

Primeira página

Última página

Data

Data de publicação

Data da Série

Data do evento

Data

Data de defesa

Data

Edição

Idioma

eng

Cobertura espacial

Cobertura temporal

País

Brasil

organization.page.location.country

Tipo de evento

Grau Acadêmico

Fonte original

ISBN

ISSN

DOI

dARK

item.page.project.ID

item.page.project.productID

Detentor dos direitos autorais

International Policy Centre for Inclusive Growth
United Nations Development Programme

Acesso à informação

Acesso Aberto

Termos de uso

O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.

Titulo alternativo

إحلال الإحلال : آثار بولسا فاميليا على مزيج العمل و الدراسة للأطفال والمراهقين الذين تتراوح أعمارهم بين 18-10, Un Sustituto para la Sustitución: los Efectos del Programa Bolsa Familia en la Combinación de Trabajo y Escuela entre Niños y Adolescentes de 10 a 18 años, Un substitut pour la substitution: Les effets de Bolsa Família sur la combinaison travail et école chez les enfants et les adolescents de 10 à 18 ans, Um Substituto para a Substituição: “Os Efeitos da Combinação Trabalho e Escola do Bolsa Família sobre as Crianças e Adolescentes com Idades de 10 a 18 Anos"

item.page.organization.alternative

Variações no nome completo

Orientador(a)

Editor(a)

Organizador(a)

Coordenador(a)

item.page.organization.manager

Outras autorias

Palestrante/Mediador(a)/Debatedor(a)

Coodenador do Projeto

Resumo

Evidence suggests that insufficient household income can lead to labour supplementation by children and adolescents. The pressure on them to enter the labour market results in less time available for school activities and, ultimately, in school drop-out. Thus most impact evaluations of conditional or unconditional cash transfer programmes tend to pay special attention to programmes’ impacts on children’s and adolescents’ school attendance and participation in the labour market. In a cyclical fashion, the so called ‘substitution effect’ of work for school reproduces a reality experienced by low-income parents, derived from low schooling levels, for future generation
Evidence suggests that insufficient household income can lead to labour supplementation by children and adolescents. The pressure on them to enter the labour market results in less time available for school activities and, ultimately, in school drop-out. Thus most impact evaluations of conditional or unconditional cash transfer programmes tend to pay special attention to programmes’ impacts on children’s and adolescents’ school attendance and participation in the labour market. In a cyclical fashion, the so called ‘substitution effect’ of work for school reproduces a reality experienced by low-income parents, derived from low schooling levels, for future generation

Resumo traduzido

organization.page.description

Sobre o pesquisador

Endereço de Email

ORCID

Lattes

Google Scholar ID

Web of Science ResearcherID

Scopus ID

Informações sobre o projeto

project.page.project.productdescription

Vocabulário Controlado do Ipea

Palavras-chave traduzidas

JEL

Citação

Aviso

Notas

Série / coleção

Versão preliminar

Versão final dessa publicação

Faz parte da série

Publicações relacionadas / semelhantes

organization.page.relation.references

Livros

Publicações

Faz parte da série

Fascículos

Eventos relacionados

Volumes

Projetos de Pesquisa

Unidades Organizacionais

REPOSITÓRIO DO CONHECIMENTO DO IPEA
Redes sociais