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Conditionalities, School Performance and Progression of Bolsa Família Programme Recipients

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المشروطية ودورها في الأداء والتقدم المدرسي للمستفيدين من برنامج بولسا فاميليا, Condicionalidades, Desempeño y Avance Escolar de los Beneficiarios del Programa Bolsa Familia, Conditionnalités, résultats scolaires et progression des bénéficiaires du programme Bolsa Familia, Condicionalidades, Desempenho e Percurso Escolar de Beneficiários do Programa Bolsa Família

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Resumo

Cireno et al. (2013) compare the school performance and progression of recipients and non-recipients of the Programa Bolsa Família (PBF) using administrative data obtained from the Ministry of Education (MEC), specifically the Sistema Presença, which monitors the school attendance of PBF recipients, and the Prova Brasil (results of individual pupils from the 5th to 9th years). This information is cross-referenced to administrative data from the Single Registry of the Ministry of Social Development and Fight against Hunger (MDS). Based on this data set, we analysed data on PBF recipients and non-recipients and assessed how it relates to performance in the Prova Brasil, failure rates, school drop-out rates and age-grade distortion rates.
Cireno et al. (2013) compara o desempenho e o percurso escolar de beneficiários e não beneficiários do Programa Bolsa Família (PBF), usando dados administrativos do Ministério da Educação (MEC) do Sistema Presença, que monitora a frequência escolar de beneficiários do Bolsa Família, e da Prova Brasil (resultados por estudante do 5º e 9º anos), cruzados com dados administrativos do Ministério do Desenvolvimento Social e Combate à Fome (MDS) extraídos do Cadastro Único para Programas Sociais do Governo Federal (Cadastro Único). A partir desse cruzamento, foi analisada a associação entre ser ou não beneficiário do Programa Bolsa Família, o desempenho na Prova Brasil, a reprovação, o abandono escolar e a distorção idade–série.

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