Publicação:
Conditional cash transfers in African countries

Carregando...
Imagem de Miniatura

Paginação

Primeira página

Última página

Data

item.page.date.journal

Data da Série

Data do evento

Data

Data de defesa

Data

Edição

Idioma

eng

Cobertura espacial

Cobertura temporal

País

Brasil

organization.page.location.country

Tipo de evento

Grau Acadêmico

Fonte original

ISBN

ISSN

DOI

dARK

item.page.project.ID

item.page.project.productID

Detentor dos direitos autorais

International Policy Centre for Inclusive Growth
United Nations Development Programme

Acesso à informação

Acesso Aberto

Termos de uso

O texto e dados desta publicação podem ser reproduzidos desde que as fontes sejam citadas. Reproduções com fins comerciais são proibidas.

Titulo alternativo

item.page.organization.alternative

Variações no nome completo

Orientador(a)

Editor(a)

Organizador(a)

Coordenador(a)

item.page.organization.manager

Outras autorias

Palestrante/Mediador(a)/Debatedor(a)

Coodenador do Projeto

Resumo

Poverty affects a large proportion of the population in Sub-Saharan Africa and, far from decreasing, the proportion and numbers of poor people in Sub-Saharan Africa have actually increased over the last ten years. Policies to reduce poverty in Sub-Saharan Africa (SSA) and elsewhere are defying conventional wisdom. Single-focus solutions have proved ineffective. There is an urgent need to learn from both successful and failed experiences that have been tried elsewhere. This study provides an ex-ante assessment of the implementation of a cash transfer programme conditional on school attendance in 15 Sub-Saharan African countries. Conditional cash transfer (CCT) programmes have been tried in other regions, notably Latin America, with relative success. The two key characteristics of CCT programmes are that they simultaneously act upon the short and long term dimensions of poverty. Therefore we investigate here both the impact of a cash transfer on current poverty and the impact of conditioning the transfer upon school attendance.

Resumo traduzido

organization.page.description

Sobre o pesquisador

Endereço de Email

ORCID

Lattes

Google Scholar ID

Web of Science ResearcherID

Scopus ID

Informações sobre o projeto

project.page.project.productdescription

Vocabulário Controlado do Ipea

Palavras-chave traduzidas

JEL

Citação

Aviso

Notas

Série / coleção

Versão preliminar

item.page.relation.isreplacedby

Faz parte da série

Publicações relacionadas / semelhantes

organization.page.relation.references

Livros

Publicações

Faz parte da série

Fascículos

Eventos relacionados

Volumes

Projetos de Pesquisa

Unidades Organizacionais

REPOSITÓRIO DO CONHECIMENTO DO IPEA
Redes sociais